Klachten
In onze praktijkvoering streven wij naar een open, duidelijk en prettig contact met onze patiënten. Wij doen ons uiterste best u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Desondanks kan het zijn dat u niet tevreden bent. In dat geval hopen wij dat u uw onvrede uitspreekt. Wellicht kan een openhartig gesprek de situatie duidelijk maken en de relatie ten goede komen. Wilt u dit liever schriftelijk doen dan kunt u onderstaand klachtenformulier invullen en versturen. Wij nemen daarna zo spoedig mogelijk contact met u op.
Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris van Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt deze klachtenfunctionaris bereiken op telefoonnummer 088 0229190.
Als u er met uw huisarts én met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat voltallig uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.
Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op www.skge.nl.
Heeft u hulp nodig bij het indienen van een klacht? Bel dan met Zorgbelang Fryslan, afdeling Informatie en Klachtenopvang, tel: 058-2137138.
Via onderstaand klachtenformulier kunt u ook uw klacht bij ons melden. Wij nemen daarna binnen vijf dagen contact met u op.